Merk & Strategie

Wordt de Heineken Coolbag dé killer-premium van deze zomer?

Redactie | 8 juni 2017, 13:39

Het biermerk heeft het over 'een comfortabele koeltas waar je mee gezien kan worden'.

'IJskoud op pad deze zomer met de Heineken Coolbag.' Dat is de trigger waarmee Heineken bierconsumenten naar de supermarkt wil trekken voor de aanschaf van acht blikjes pils plus coolbag (9,99 euro). De tas is niet alleen bedoeld om het parkpils koel te houden, maar moet ook enige coolness verschaffen aan de drager ervan.  De premium vanaf maandag 12 juni verkrijgbaar.

Go go gadgets
Behalve bovengenoemde functionaliteiten, zit er aan de voorkant van de koeltas een fietslampje in de vorm van de rode Heineken-ster. Bovendien zit er een opener aan de tas. Meer informatie is hier te vinden. 

Devil is in the detail
Heineken liet in het verleden al zien dat het aandacht schenkt aan details, ook als het gaat om het uitbrengen van een premium. Zo werd de WK-premium in 2014, het 'Sambashirt', voorzien van zogeheten 'schud-vulling' (hieronder gedragen door Hans Klok en twee WK-babes).

Het W-hals-shirt (2016) was voorzien van een W (van Willem-Alexander) bij de hals om de viering van Koningsdag luister bij te zetten. ('Met Maxima draagcomfort.')

De Heineken zomerpremium van 2015, het Heineken Speakerkratje, was een groot succes.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Leon Buijs

(13 juni 2017, 1:36)
In vrijwel heel Nederland is volgens de Algemene Plaatselijke Verordening alcohol drinken in het openbaar, zoals in gemeentelijke plantsoenen, verboden. 'Parkpils' is daarom misschien niet zo'n goed idee.

Verder is het de vraag hoeveel 'coolness' het oplevert om met een tasje te lopen wat bijna wordt weggeven bij een setje bier in blik.
Avatar

Verkeerspolitie Amsterdam

(13 juni 2017, 10:12)
Rode fietslampjes mogen alleen achterop de fiets gedragen worden. Dus die tas moet achterop.

Gerelateerde items Heineken Coolbag Premium

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs