Media

Weekblad Elsevier definitief naar New Skool Media

Maarten Hafkamp, redactie | 25 november 2016, 12:29

De uitgever heeft definitieve overeenstemming bereikt met Reed Business Information.

Ook de titel BeleggersBelangen komt in handen van New Skool Media.

Met deze aankoop heeft de uitgever nu 26 consumententitels, 250 werknemers en een gecombineerde omzet van 65 miljoen euro. De overname werd aangekondigd, maar de redactie van Elsevier lag lang dwars, met name over het op termijn mogelijk verdwijnen van de naam Elsevier.

Cor Jan Willig, managing partner New Skool Media zegt: &;De overname is een lang en intensief traject geweest. Wij zijn dan ook erg tevreden dat het uiteindelijk gelukt is. Tevens zijn wij ervan overtuigd dat de titels multimediaal kunnen groeien en dat we nieuwe mogelijkheden en kansen kunnen creëren voor een goede toekomst.&;

Managing partner Rob Koghee zegt: &;Hulde voor de redactie, dat zij tot het einde de belangen van weekblad Elsevier optimaal hebben verdedigd. We krijgen er een mooie, gemotiveerde club mensen bij. Deze overname is echt een enorme stap voorwaarts voor New Skool Media.&;

Nieuwe unit ONE Business
Onder de overname vallen de volgende uitgeefactiviteiten: Elsevier Weekblad, Elsevier Weekblad Online, Elsevier Juist, Elsevier Weekblad Stijl, Elsevier Weekblad Events, Elsevier Weekblad Specials, Elsevier Weekblad Boeken, BeleggersBelangen, BeleggersBelangen.nl, Beurs.nl, Grip op je vermogen, Voormorgen.nu en Lead Solutions.

De uitgeefactiviteiten worden ondergebracht in een nieuwe entiteit genaamd ONE Business, waarin New Skool Media een meerderheidsbelang en Reed Business Information een minderheidsbelang heeft. 

In totaal gaan er 104 mensen mee naar New Skool Media.

Redactie statement
De redactie heeft op de site van Elsevier geplaatst. &;In het akkoord tussen partijen én de redactie is vastgelegd dat het tijdschrift de komende acht jaar Elsevier Weekblad kan blijven heten. Verder is afgesproken dat het blad, indien de redactie dat wenst, daarna de titel EW kan voeren.&;

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Elsevier New Skool Media

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs