Merk & Strategie

Unilever met de meeste merken in Kantar Worldpanel Global Top 50

Redactie | 24 mei 2017, 15:56

Meer dan 10 Unilever-merken staan in de wereldwijde top 50 van Kantar.

Het Kantar Worldpanel doet jaarlijks onderzoek naar welke merken het meest worden gekocht door consumenten wereldwijd. 1 miljard huishoudens en 300 miljard koopbeslissingen in 39 landen zijn onderzocht. Het onderzoek neemt een tijdsperiode van 12 maanden voorafgaand aan november 2016 in beslag. Unilever is hofleverancier met 13 merken in de top 50, die voor het vijfde jaar op rij is uitgebracht door Kantar Worldpanel. Het gaat hierbij om merken als Knorr, Dove, Lux en Sunlight, die allemaal bij de bovenste 20 zijn geëindigd.

Waarden van belang
‘We zien steeds vaker dat mensen niet alleen een goed product met de juiste prijs willen kopen. Consumenten willen ook dat het product bij hun eigen waarden past’, zegt Keith Weed, Chief Marketing en Communications Officer bij Unilever. ‘We blijven investeren in merken, zodat ze blijven groeien en populairder worden, maar de merken moeten ook op een positieve manier bijdragen aan de maatschappij en het milieu.’

Bekijk hieronder welke merken nog meer in de top 20 zijn geëindigd.

20. Sprite
19. Tide
18. Pepsodent
17. Palmolive
16. Danone
15. Downy
14. Sunlight
13. Lux
12. Dove
11. Knorr
10. Sunsik
9. Nestlé
8. Indomie
7. Lay’s
6. Nescafé
5. Pepsi
4. Maggi
3. Lifebuoy
2. Colgate
1. Coca Cola

Bekijk hier het volledige overzicht van Kantar. 
 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar

Gerelateerde items Unilever Kantar Worldpanel

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs