Creatie & Campagnes

TUI en Adelheid Roosen het meest irritant

Redactie | 14 december 2015, 22:32

De Loden Leeuwen gingen naar Ontdek wat TUI met je doet en Yarden.

TUI won met klein verschil en kreeg 26 procent van de stemmen. De reclame van Specsavers &;The Specs Effect&;, kwam uit op 25 procent en Simpel met de handpoppetjes van Gerard Joling volgden met 24 procent.

TUI heeft geluisterd naar het publiek en de reclamecampagne inmiddels aangepast. In de uitzending van Radar, dat de Loden Leeuw organiseert, zei een woordvoerder van TUI dat het monster uit de reclame een minder prominente rol krijgt.

Stella E-bike – &;5 keer beter uit met Stella&; en Lactacyd – &;Is water alleen goed genoeg?&; waren ook genomineerd.

Irritante BN&;er
Adelheid Roosen kreeg de Loden Leeuw als meest irritante BN&;er in een reclamespot op tv. Ze kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de Yarden Uitvaartverzorging-reclame, die zonder tussenkomst van een reclamebureau door haar zelf werd ontwikkeld. 
Andere genomineerden waren:
Frank Lammers – Jumbo Supermarkt
Arie Boomsma - Holy Soda Frisdrank
Wilfred Genee en Johan Boskamp - Plus Supermarkt
Erik van der Hoff – VGZ Zorgverzekering

Er werden dit jaar ruim 70.000 stemmen uitgebracht.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

D Schneiders

(15 december 2015, 1:12)
De nieuwe Tele2 reclame "Niet omdat het moet, maar omdat het kan" is uiterst irritant. Daarbij gaat mijn TV direct op zwart (en dan ben ik zelfs de doelgroep).
Avatar

Peter van den Broek

(15 december 2015, 12:01)
Adelheid Roosen doet het beter in De Vagina Monologen

Gerelateerde items Loden Leeuw Adelheid Roosen Tui

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs