Merk & Strategie

Samsung trapt met Typhoon Rulebreakers-campagne af

Christian Manuputty, redactie | 7 juni 2017, 14:58

Het doorbreken van barrières staat centraal in de campagne.

Cheil Amsterdam heeft in zes films verschillende zogeheten Rulebreakers geportretteerd, die de mentaliteit van Samsung en van zijn gebruikers symboliseren. Diverse Nederlandse millennials, waaronder rapper Typhoon, vertellen hoe zij hun persoonlijke grenzen hebben verlegd.

Typhoon vertelt
Typhoon trapt de campagne af met zijn verhaal over de obstakels die hij heeft overwonnen en de potentie die volgens de rapper in ons allemaal zit. Hij deelt wat wat het doorbreken van conventies voor hem betekent.

Mariska Kloezen, Managing Director, Cheil Amsterdam: ‘Samsung heeft met de Galaxy S8 een smartphone ontwikkeld die de barrières van technologie en design streeft te doorbreken. De Rulebreakers-portretten zijn een personificatie van deze mentaliteit. Typhoon is een échte Rulebreaker die het lef heeft om eigenzinnige keuzes te maken om zijn doel te bereiken.’

Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile, Samsung Electronics Nederland: ‘Het concept achter de campagne is geïnspireerd op het design en het karakter van de Galaxy S8. Het uiterlijk van de smartphone kent letterlijk geen grenzen door het kaderloze Infinity-display en het binnenwerk doorbreekt technologische grenzen op het gebied van snelheid en kwaliteit. Deze mentaliteit staat gelijk aan dat van Rulebreakers en is heel millennial-eigen. Veel meer dan vorige generaties durven zij verder te denken en laten zij zich niet tegenhouden door normen en regels.’

Imagoschade
Samsung is niet heel lang geleden nog negatief in het nieuws geweest door de brandgevaarlijke Galaxy Note 7 en dit leidde tot veel imagoschade. ‘Het feit dat Samsung internationaal de verantwoordelijkheid heeft genomen voor de Note 7 door alle toestellen van de markt te halen is goed ontvangen door de consument’, zegt Kloezen tegen Adformatie. ‘De resultaten van de Galaxy S8 en S8+ tonen aan dat het vertrouwen dat consumenten hebben in Samsung als merk goed zit.’

Rulebreakers maakt onderdeel uit van de internationale Galaxy S8-campagne en sluit aan op Samsung’s ‘Do What You Can’t’-beweging. Voor deze portretten is gebruik gemaakt van verschillende filmtechnieken en sommige delen zijn gefilmd met de Samsung Galaxy S8. De reeks Rulebreaker-films is online en op social media te zien en geregisseerd door Jona Honer en productiemaatschappij Czar.

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Samsung cheil amsterdam Typhoon

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs