Merk & Strategie

Nieuwe slogan voor Rotterdam: Make it Happen

Jasper Mulder, redactie | 15 december 2014, 11:18

Payoff vervangt ‘Rotterdam World Port World City’

De Gemeente Rotterdam, het Havenbedrijf, de Erasmus Universiteit en Rotterdam Partners gaan onder de gezamenlijke pay off ‘Make it Happen’ samenwerken om de havenstad ‘sterker op de kaart te zetten’.

Dat maakten de vier partijen vandaag bekend. Burgemeester Aboutaleb zei dat door de samenwerking meer slagkracht ontstaat om Rotterdam als geheel te laten zien: ‘Als grensverleggende wereldstad willen we de aantrekkingskracht van Rotterdam blijven vergroten, ook internationaal.‘

De nieuwe slogan vervangt ‘Rotterdam World Port World City’. Volgens Aboutaleb was het nadeel van de oude slogan was dat die vooral op de haven was gericht en niet op de universiteit.

TenaLady

De vier partijen noemen het in hun persbericht ‘uniek’ dat ze op deze manier het ‘merk’ Rotterdam gaan versterken. &;Make it Happen&; past goed bij Rotterdam, stellen ze.

De slogan zelf is overigens minder uniek; drie maanden geleden begon met dezelfde payoff.

Foto Herry Wibisono

 

Over de auteur

Jasper Mulder
Journalist voor CommunicatieOnline, MarketingOnline, Adformatie.nl en de bijbehorende magazines. Lees meer over Jasper Mulder

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Arie Hoekstra

(16 december 2014, 13:00)
Stel je voor dat Tena Lady en de gemeente Rotterdam samen optrekken in de zin van "Make it Happen'?
Samen sterk maken voor geen overstromingen. Is toch een goede gedachte.
Avatar

ruud list

(19 juni 2017, 13:56)
Geweldig, hoe verzinnen ze het. Voldoet ook aan alle voorwaarden voor een goede slogan. Ook hier al een eerstejaars ROC-talent ingeschakeld?

Gerelateerde items Rotterdam

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs