Marketing Technology

Dutch Digital Day 2017: geen pitches en trendverhalen, maar impact maken

Claartje Vogel, redactie | 8 mei 2017, 13:24

Dutch Digital Agencies kondigt de derde editie van het event aan

Branchevereniging Dutch Digital Agencies organiseert voor de derde keer een dag voor en door digitale bureaus. Op vrijdag 30 juni komen creatieven en ‘techies’ samen om te netwerken en inspiratie op te doen.

Anders dan andere events
Annemieke Deering vertelt dat Dutch Digital Day bedoeld is als ode aan iedereen die werkt bij een digitaal bureau. ‘We hebben de dag in het leven geroepen omdat er simpelweg bijna geen events zijn voor creatieven en developers. De events die bestaan zijn vooral gericht op online marketeers en CMO's, CTO's en CIO's bij opdrachtgevers.’

Dutch Digital Day is niet vergelijkbaar met andere events. ‘Onze doelgroep vereist een andere insteek. Geen bureaupitches, geen verhalen over trends, want deze helden kennen die allang. Dat is hun vak. Wij willen een dag van inspiratie, innovatie en mooie toepassingen van digital bieden.’

Aftermovie Dutch Digital Day 2016

Het is tijd om impact te maken
Ieder jaar heeft het evenement een ander thema, waarmee de organisatie benadrukt dat medewerkers van digitale bureaus helden zijn. De eerste editie had het thema "Ode aan de Transformers", de tweede editie "Even superheroes need a day off" en dit jaar is het thema "With great power comes great responsibility".

Deering: ‘Dutch Digital Day 2017 zal draaien om de impact van digitale superkrachten. Batman rekende af met the Joker, Luke Cage ving honderden kogels in zijn strijd tegen corruptie. Nu is het aan ons. In een tijd van alternative facts, naderende vloedgolven en vergaande vrijheidsverwaarlozing hebben wij als beroepsgroep nog meer reden om impact te maken. Dat vereist dat we buiten onze kaders kijken en risico’s nemen.’

Sprekers
De eerste sprekers zijn bekend:  (gamification expert die middels gamification positieve impact wil maken), Mandy Smith ( - die haar creativiteit inzet voor een goed doel),  (Visual Effects Artist, o.a. ), ”) en ().

De dag wordt gemodereerd door  (innovatiedeskundige en oprichter van TEDxAmsterdam). Aanmelden kan via

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Day dutch digital agencies Digitale Bureaus

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs