Adfo Cannes

Cannes-favoriet: Meet Graham

Claartje Vogel, redactie | 6 juni 2017, 10:01

In aanloop naar het Cannes Lions Festival of Creativity ging Adformatie bij experts te rade: wie gaan er met de Leeuwen naar huis in 2017?

In het komende nummer van Adformatie (#10) geven vakgenoten hun voorspellingen voor Cannes Lions 2017. Op de vraag wie internationaal gaat winnen, zijn zij allemaal enthousiast over het werk van Clemenger BBDO (Melbourne): Meet Graham.

Deze case wordt ook op internationale blogs getipt als favoriet. Meet Graham won reeds de titel 'Best of show' in New York, nam negen Pencils mee naar huis en scoorde ook bij de Webby's. Het is een verkeersveiligheidscampagne voor The Victoria Transport Accident Commission.

Graham overleeft een auto-ongeluk
"Meet Graham, the only person designed to survive on our roads" is de titel van de campagne. Graham is een mensachtig figuur zonder nek, met vetkussentjes op zijn ribben en een breed, plat hoofd. Boodschap: enkel als je er zo uitziet, overleef je met zekerheid een auto-ongeval.

Met deze figuur wil het bureau mensen met hun kwestbaarheid confronteren. De boodschap is dat het menselijk lichaam niet gemaakt is om de snelheid en impact van een auto-ongeluk te overleven. Patricia Piccinini, een beeldhouwster uit Melbourne, liet zich voor haar prototype bijstaan door een traumachirurg en een crashexpert.

Graham was vorig jaar te zien in de staatsbibliotheek van Victoria. Je kunt Graham hier in 360-graden onderzoeken.

CREDITS

Bureau: Clemenger BBDO Melbourne
Creative Chairman: James McGrath
Executive Creative Director: Ant Keogh
Creative Director: Stephen de Wolf
Creative Director: Evan Roberts
Art Director: George McQueen
Copywriter: Tom McQueen
Senior Planner: Matt Pearce
Agency - Executive Producer - TV: Sonia von Bibra
Account Director: Kate Joiner
Full Stack Developer: Sylvain Simao
Photographer: Adrian Lander
DOP/ Cinematopgrapher: Drew Dunlop (Flare Productions)
Client: Sam Cockfield, Cherie McMahon, Samantha Buckis, Jessica McGlinchey, Bruce Honey (TAC)
Editor: Tom Marley, Raphaela Lee, Sam Cotes (Finish Productions)
PR: Nichola Patterson
Creative Technologist: Steven Nicholson (Airbag)
Managing: Adrian Bosich (Airbag)
Producer: Nick Venn (Airbag)

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Cannes Lions Cannes Lions 2017 pencils

Meer in channel Adfo Cannes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs