Marketing Technology

ABN Amro voegt afmeldmogelijkheid toe aan Grip-app na kritiek

Rob Beemster, redactie | 11 mei 2017, 12:00

De bank wil betaalgegevens gebruiken voor het doen van persoonlijke aanbiedingen.

Dit staat in de privacyverklaring van de app, maar ABN AMRO vraagt hiervoor geen toestemming. Na kritiek van de Consumentenbond voegt de bank nu een afmeldmogelijkheid toe. 

De Consumentenbond vindt dit een stap in  de goede richting, maar nog niet voldoende. In plaats van een afmeldmogelijkheid ('opt-out') wil de bond een 'opt-in’, terwijl ABN AMRO duidelijk moet maken waarvoor het de gegevens wil gebruiken.

De  Grip-app is een digitaal huishoudboekje waarmee klanten van de bank hun inkomsten en uitgaven kunnen bijhouden. In de privacyverklaring staat dat ABN AMRO alle transactiegegevens van de klant kan gebruiken voor direct marketing. Consumenten kunnen aanbiedingen gaan krijgen van de bank op basis van hun (betaal)profiel, maar de bank is daarmee nog niet gestart. 

Lees ook de review van de Grip-app.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Abn Amro grip

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs