Merk & Strategie

Merken die verdwijnen (13): Gerben Busch (The Valley) over Alliander

Richard Otto, blogger | 22 mei 2017, 6:39

Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen?

auteurs Richard Otto en Robbert van Loon blikken ditmaal vooruit. Branchegenoten geven hun visie op merken waarvan zij verwachten dat deze verdwijnen. In deze aflevering: Gerben Busch (The Valley) over Alliander.

Busch: Alliander. De netwerkbeheerder die er voor zorgt dat wij Lagelanders er ook in de winter warmpjes bij zitten. Een merk dat eigenlijk geen merk is en ook nooit zal worden.

’t Zal een jaar of 9 geleden geweest zijn toen die brief op de kokosmat plofte. Dat ze me verwelkomden als klant. Mijn eerste reactie was “F*ck ….. heb ik me dan toch ergens laten inluizen?!”. Dat bleek niet het geval. Van overheidswege was namelijk bepaald dat de levering van volts en ampères en de snelweg waarover die geleverd werden gescheiden moesten worden. OK, so be it.

Sinds die ‘welkomst’brief nooit meer iets van gehoord en ook nooit mee te maken gehad. Tot het moment dat ik nogal onverwacht een torenhoge eindafrekening van Nuon kreeg. Na de eerste gedachte (wietplantage, aftappen) mocht ik voor het eerst contact opnemen met Alliander, of beter dochter- of zustermerk Liander. Wat me wachtte was een muur van onwrikbaarheid en onvermurwbaarheid. Betalen = betalen. ’t Was wel duidelijk dat degenen aan de andere kant van de lijn geen empatische karaktertrekken verweten kon worden. Even zozeer dat het concept ‘klant’ hen totaal wezensvreemd was.

Ik heb ze uiteindelijk met veel moeite kunnen bewegen tot het laten uitvoeren van een meter-ijking. Een proces waarop het begrip customer experience nu ook niet bepaald van toepassing was. Daarna ook nooit meer iets van vernomen. Wel zo rustig.

Dit soort schijnmerken als Alliander,Liander, Liandon, whatever, leveren mij als consument nul meerwaarde. En zijn een netto-energieslurper. Beter is het dit soort activiteiten weer onder te brengen  bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Dan weet je tenminste dat de kans groot is dat je tegen een ambtelijke muur aan kan lopen.

Gerben Busch is Head of Customer Happiness bij online bureau The Valley

Lees ook:









 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Jan

(23 mei 2017, 9:33)
En dat terwijl ze er nog wel zo veel aan cultuurverandering hebben gedaan. Ik ken de 'master' die dat 'getrokken' heeft... Wat een geld dat gekost heeft en nog kost... Waanzinnig. Ons geld.
Avatar

Esther Ken

(26 juni 2017, 15:30)
I have being hearing about this blank ATM card for a while and i never really paid any interest to it because of my doubts. Until one day i discovered a hacking guy called morris . he is really good at what he is doing. Back to the point, I inquired about The Blank ATM Card. If it works or even Exist. They told me Yes and that its a card programmed for random money withdraws without being noticed and can also be used for free online purchases of any kind. This was shocking and i still had my doubts. Then i gave it a try and asked for the card and agreed to their terms and conditions. praying and hoping it was not a scam i used the blank ATM CARD and it was successful i withdraw nor less than 10,000 dollar each every day the blank ATM CARD worked like a magic and now i have become rich and famous in my society, if you want to order for the blank ATM CARD here is there email address (Unitymorrishackers1@gmail.com)
Avatar

Betty Roy

(26 juni 2017, 15:34)
¿Necesita un préstamo urgente? Tal vez usted puede encontrar ayuda aquí
¡Solicite ahora y obtenga su dinero urgentemente!

* Tomar prestado entre 5.000 y 50.000.000 de dólares
* Elija entre 1 a 30 años para pagar.
* Términos y condiciones flexibles del préstamo.

Todos estos planes y más, contáctenos ahora.

Póngase en contacto con nosotros por correo electrónico: para la compañía de préstamos que me ayudó aquí es
Sus datos de contacto (samsonclarksonenterprisesptylt@gmail.com)

Gerelateerde items gerben busch The Valley Verdwenen Merken

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs